יום חמישי, 21 בנובמבר 2013

כיצד לאלף כלב לעשיית צרכים

אין כזה דבר כלב כמעט יודע לעשות את הצרכים שלו בחוץ או שהוא כן או שהוא לא זה כמו להגיד שאשתך היא כמעט בהריון. 
כאשר אנחנו רוצים לאלף את הכלב לגבי עשיית הצרכים זה חייב להיעשות או בפנים או בחוץ, אין חפיפה אין משהו ביניהם.  אנשים רבים תוהים למה כלביהם לא יודעים מה לעשות כאשר מוציאים אותם לטיול. הוצאת הכלב כמה פעמים ביום לחצר הבית היא לא הצורה לאלף כלב.
אך העובדה שאתם מוציאים את הכלב לטיול מחוץ לבית גם לא מהווה קביעה כי הכלב יידע מה לעשות בחוץ.
הבעיה הגדולה ביותר בינך לכלב שלך היא שהכלב מאוד רוצה לרצות אותך אך לא יודע כיצד לתקשר עימך.
אנשים רבים תוהים למה כלביהם לא יודעים מה לעשות כאשר מוציאים אותם לטיול. הוצאת הכלב כמה פעמים ביום לחצר הבית היא לא הצורה לאלף כלב.
אך העובדה שאתם מוציאים את הכלב לטיול מחוץ לבית גם לא מהווה קביעה כי הכלב יידע מה לעשות בחוץ.
הבעיה הגדולה ביותר בינך לכלב שלך היא שהכלב מאוד רוצה לרצות אותך אך לא יודע כיצד לתקשר עימך.

בתאוריה, אילוף הכלב לעשות את צרכיו מחוץ לבית הוא דבר פשוט.
הדרך לעשות זאת היא נתינת האפשרות לכלב לעשות את צרכיו בחוץ בלבד ולמנוע ממנו לעשות את צרכיו בבית.
בנוסף ללימוד הכלב על עשיית צרכים מחוץ לבית הכלב אף ילמד לתקשר איתך, הוא יבין למה אתה מוציא אותו החוצה וידע להגיד לך מתי יש לו צורך לצאת החוצה לטיול.
הכלב לומד בעזרת אסוציאציות. אם שיעורי האילוף שלו עקביים הוא ילמד מהר מאוד לעשות את צרכיו מחוץ לבית.
אנו בעצם מנצלים את העובדה כי לכלב יש אינסטינקט טבעי להשאיר את מקום מושבו נקי, להשאיר את "המיטה" שלו נקיה.
אנו מחקים את המערה הקטנה,מקום מושבו של הכלב בטבע ומציעים לכלב את הפינה שלו בכלוב.
המלונה הופכת להיות המיטה של הכלב ללא יכולת לצאת מהמיטה. אם המלונה בגודל המתאים הכלב לא יוכל לעשות את צרכיו בתוכה. בתחילה,חלק מהגורים לא יאהבו את המלונה. אך תוך כמה ימים הם יתרגלו אל המיטה החדשה שלהם ללא בעיה.
הכלבים תמיד היו ותמיד יהיו חיות אשר מוצאות את ביתם במערה. הם פשוט מעדיפים להיות מוגנים במערה. בטבע, הכלבים היו מגדלים את גוריהם בתוך המערות. הם גדלים בשנה הראשונה באופן צמוד למערה שלהם. 
בבתים, הכלבים בוחרים את "המערה" שלהם. הם יבחרו במקום מתחת לשולחן, מאחורי הספה או אפילו בארון.
מלונת הכלב היא המיטה הטבעית בשביל הכלב והמקום הבטוח ביותר לשים את הכלב בעת הצורך או כאשר אתה צריך את השקט שלך.
אם אתם נרתעים מלשים את הכלב במלונה מחשש לאכזריות, תנו להסביר לכם מהי אכזריות-
אתם בעצם עוזרים לכלב עם רצונו הטבעי למקום משלו.
היכן שוכב הכלב בשנתו הלילית? האם הוא שוכב באמצע מרחב פתוח איפה שהחיות האחרות יכולות לתקוף אותו? לא ! הוא מוצא לעצמו מערה או גזע עץ בו הוא יוכל להרגיש בטוח ומוגן.
הדרך הנכונה להשתמש במלונה תספק מענה טבעי לכלב שלכם. הדבר יקנה לכלב מקום בטוח, מוגן ונעים.
עם זאת, חלק מהגורים יבכו רבות בתחילת המעבר למלונה במשך כמה ימים.
השאלה שצריכה להישאל הי האם אני מעדיף לסבול מיללות הגור במשך כמה ימים או לנקות אחר הצרכים שלו מהשטיח?
התשובה פשוטה ביותר.
בסופו של דבר הגורים מבינים כי הבכי והייללות שלהם לא יובילו אותם לשום מקום כל עוד אתם מתעלמים מהם ולא מוציאים אותם מהמלונה כאשר הם בוכים.
אם הדבר מציק לכם עדיף לשים את המלונה במרתף או לצאת מהבית לכמה זמן.
האמינו לי- הגור יתעייף ויספיק לבכות. אלו מהם שנכנעים ומוציאים את הכלב כאשר הוא בוכה יוצרים לעצמם את הבעיות עם הכלב.
גורים קטנים ישנים בין 15-18 שעות ביום, הדבר נורמלי לחלוטין. הם לומדים לאט לאט כי המלונה היא המקום בשבילם לישון ולהירגע.
אני מניח בצד המלונה קערה עם נשנושים לכלב.בכל פעם שאני אומר את פקודת המלונה אני זורק לתוך המלונה 3-4 עוגיות טבעיות. נתינת העוגיה נותנת סיבה טובה לגור להיכנס פנימה למלונה. תתפלאו לראות איך הגור מגיב מהר לנתינת העוגיה במלונה.הכניסה למלונה הופכת לחוויה חיובית.
בעוד הכלב מתבגר ולומד אני קודם אתן את פקודת המלונה ורק אח"כ אתן לו עוגיה. אני גם אצפה שהכלב יכנס לבדו לתוך המלונה כאשר אתן את הפקודה ולא אצטרך להשליך עוגיה לתוך המלונה. תרגיל המלונה הוא תחילת הלמידה של הכלב להיכנס לתוכה כאשר אתה מצפה לאורחים. כלבים הנובחים ומתנהגים בפזיזות כאשר הם שומעים את צלצול הפעמון או נקישת הדלת צריכים לקבל את פקודת המלונה. כך מתחילים בתהליך האילוף.
כאשר צריכים לבחור את גודל המלונה,חישבו קטן. אם תרכשו מלונה גדולה מדי,הכלב ימצא פינה קטנה במלונה לשינה ובשאר המקום יעשה את צרכיו.
הכלב יהיה רשאי לעשות את צרכיו מחוץ לבית בלבד. זה בסדר להניח את המלונה בחדרו של האחראי על הליכות הבוקר של הכלב. העניין יהיה זמני בלבד. אני לא מעריץ של הנחת המלונה בחדרי שינה, הדבר מוביל לכלבים בוגרים לפתח בעיות של דומיננטיות.כאשר הגור בוגר מספיק לישון לילה שלם מבלי לעשות את צרכיו אני ממליץ כי המלונה תועבר לחדר אחר.
המלונה לא אמורה להוות מקום ענישה בשביל הכלב. כמה צעצועים בטיחותיים בתוך המלונה ישמחו את פני כלבכם. עצם חלולה במילוי חמאת בוטנים או גבינה לבנה יכולה להעסיק את הכלב שלכם שעות בתוך המלונה.
שימו לב לשאר הצעצועים שאתם משאירים במלונה, צעצועים אשר משמיעים רעשים אינם בטיחותיים בשביל הכלב. הכלב נושך וקורע אותם כך שמנגנון הצפצוף/הצופר הקטן חשוף והכלב עלול לבלוע אותו ולהיחנק.
התחילו את אילוף המלונה כאשר אתם נמצאים באותו החדר של המלונה.  הקפידו להגיד מילים חיוביות ותשבחות לכלב, הראו לו כי אתה שמח שהוא נשאר במלונה בשקט.
עם יציאות וחזרות תכופות מהחדר (השתדלו לחזור עם צ'ופר) הכלב יתרגל לכך שאתם לא באותו חדר איתו. הכלב ילמד שזה בסדר שאתה עוזב לזמן מה כי הוא יידע שאתה תמיד חוזר. 
הגדילו באופן הדרגתי את הזמנים בהם אתם מחוץ לחדר ותוך זמן קצר תוכלו לשהות מחוץ לחדר לכמה שעות.
בזמן שהכלב במלונה חשוב שלא תנזפו בו אלא אם הוא נושך את המלונה. אתם יכולים להראות לו כי אתם לא מרוצים שהוא נובח או צועק כשהוא במלונה אך לעיתים קרובות הכלב לא יישמע לכך ולכן עדיף להתעלם מנביחות הכלב כאשר הוא במלונה.
ריתוק" למלונה עובד בצורה כל כך טובה כך שרוב הכלבים יבחרו בעצמם במלונה כמקום לינה ובאופן כללי כמקום שהותם. הם ילמדו שהם יכולים לישון במלונה ולנוח מבלי שאף אחד ידרוך עליהם או יעבור מעליהם. אני מאכיל את כל כלבי הבית שלי בתוך המלונה, אני אף פעם לא מניח את קערת האוכל מחוץ למלונה.
בשעות הלילה הוציאו את הכלב שלכם לטיול כך שתהיה לו האפשרות לעשות את צרכיו. אם אתם גרים במקום מגודר תנו לכלב שלכם להסתובב בחוץ חופשי ללא רצועה אך הקפידו להישאר עימם בחוץ. תנו מילת חיוב כאשר הכלב מסיים את צרכיו. הכניסו אותו מיד לתוך הבית ולתוך המלונה.
הגור יכול להסתובב בצורה חופשית בבית כל עוד הוא בטווח הראיה שלכם. אם לא השגחתם עליו הוא עלול לעשות את צרכיו על הרצפה או השטיח. האשמה במקרה הזה היא שלך ולא של הגור. אל תאשים את הכלב על הטעויות שלך.
הפעמים היחידות בהם הגורים שלי משוחררים בבית היא רק כאשר חזרנו מטיול בחוץ ורק לזמן קצר. האינטראקציה עם הכלב נעשית אך רק בחוץ. אני אף פעם לא משאיר כלב בתוך הבית ללא השגחה עד שהוא מגיע לגיל 18-24 חודשים ואז רק לטווחי זמן קצרים.  הגורים צריכים לצאת לטיול על הבוקר, והכוונה היא "על הבוקר", הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות בבוקר הוא להוציא את הכלבים לטיול. הוא התאפק כל הלילה והוא עלול לעשות את צרכיו בבית כי הוא לא יכול להתאפק יותר.
לאחר הטיול הכניסו אותו לבית ותנו לו קצת חופש אך במטבח בלבד. גדר בטיחות לילדים במטבח הוא רעיון מעולה להגביל אותו מלהגיע לחדרים אחרים בבית.
הניחו לו לנפשו בשעת ארוחת הבוקר שלכם. לאחר הארוחה שלכם, תנו לו קצת ארוחת בוקר אך בתנאי שיש לכם זמן להוציא אותו לעוד טיול קצר ומיד. זכרו את הכלל- תמיד להוציא את הכלב לאחר ארוחה. כלבים עושים את צרכיהם לאחר התעמלות,שינה ואכילה.
עכשיו הכניסו אותו לבית והכניסו אותו למלונה והמשיכו במטלות היום שלכם. השאירו אותו בכלוב עד השעה 11:00-11:30.לאחר שהייה ממושכת במלונה הוציאו אותו לטיול. הכניסו אותו פנימה והשאירו אותו חופשי בחדר המטבח. הכינו לעצמכם את ארוחת הצהריים שלכם בעוד הכלב משוחרר במטבח,אך הקפידו לשים עין עליו.
בארוחת הערב, לאחר שהכלב אכל את הביס האחרון הוציאו אותו שוב לטיול. לאחר שהוא עשה את צרכיו הכניסו אותו ותנו לו שוב את החופש בסביבת המטבח כאשר אתם מכינים ואוכלים את ארוחת הערב שלכם. תנו לו עוד טיול קצר בסביבות השעה 20:00 ושוב לפני שאתם הולכים לישון. חלק מהגורים צריכים יותר התעמלות כדי להגיע לשלב של עשיית צרכים. אצל כלבים,התעמלות תמיד מגבירה את הצורך לעשות צרכים.
השורה התחתונה היא שאין דבר כזה להוציא את הכלב יותר מדי פעמים לטיול.אם אתם מוציאים אותו כל שעה הוא לומד שתהיה לו הזדמנות לעשות את צרכיו בחוץ ולא בפנים הבית. אם מישהו אומר לכם לחכות 4 שעות,אני אומר- בשביל מה? אם אתם יכולים להוציא אותו בתדירות למה לחכות הרבה זמן. אנחנו רוצים לבסס דפוס התנהגות או לקבוע תבנית בשביל הכלב ואיזו דרך טובה יותר מאשר להוציא אותו לטיול ככל האפשר. בנוסף,אל תשכחו לשאול את הכלב שלכם לפני הוצאתו לטיול- "רוצה לצאת לטיול?" ולתת לו תשבחות כאשר הוא עושה צרכיו. אני תמיד משבח את הכלב הבוגר שלי כאשר הוא עושה את צרכיו.
עוד נקודה חשובה, אוכל תעשייתי לכלבים לוקח בין 14-15 שעות לעבור את מערכת העיכול של הכלב. אוכל טבעי לכלב לוקח בין 5-6 שעות. אני ממליץ בחום שתבדקו את האופציה הטבעית

לטיפים נוספים עבור אילוף כלבים, עבור לאתר שלנו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה