יום חמישי, 21 בנובמבר 2013

טעויות נפוצות של בעלי כלבים

האם איבדת את קור הרוח שלך בניסיון לאלף את כלבך?
האם הגעת לרגע משבר ולסף תסכול שאתה מוכן לוותר על אילוף וחינוך המשמעת של הכלב שלך? האם כן, אל דאגה, אתה לא 'מסטר' מרושע, אתה רק בן אדם. ואפילו יותר מזה, אתה חווה מה שרוב בעלי גור/כלב חדש עוברים עם הניסיון לאלף אותם.
כולנו יודעים שאנו צריכים לאלף את הכלב שלנו את חוקי המשמעת והתהליך אינו קל  ודורש סבלנות מעבר ליכולת לדעת איך לאלף.
זה הכרחי ביותר בשבילך ליצור גבולות עם הכלב ולהחליט מיהו הבוס במערכת היחסים שלכם. כי אם לא תעשה זאת עכשיו אתה עלול לסבול בהמשך הדרך.
אני לא מנסה להפחיד אך העובדה היא שאילוף הכלב משמעת היא הבעיה הנפוצה ביותר בין בעלי הכלבים אם זה בתחילת הדרך או בהמשכה כאשר הכלב הופך לדורש יותר מתמיד.

טעות נפוצה #1 של בעלי כלבים בעת אילוף כלבם החדש-

 לתת לכלב ללעוס על כל דבר העומד בדרכו.
מרגע בו שיני הכלב מתחילים לבקוע הם ירצו ללעוס על כל דבר וזה נורמלי לחלוטין.זוהי התנהגות נורמלית לגורי כלבים ואף לכלבים בוגרים.
לכן, כאשר אתם מאלפים את הכלב שלכם אל תקחו ממנו את מה שבא לו בטבעיות-זה לא יגרום לו שמחה. הסבו את תשומת ליבו לצעצועי לעיסה. הם בטוחים יותר ללעיסה ועשויים מחומרים עמידים יותר כך שהכלב שלכם יהיה שמח לשפשף את חניכיו ושיניו עליהם.

טעות נפוצה #2 של בעלי כלבים בעת אילוף כלבם:
לחשוב שכלב נובח על אדם זר הינו דבר טבעי.
נביחה היא אכן בא באופן טבעי לכלב אך הופך לבעיה כאשר הנביחה מתמשכת כל היום ללא כל סיבה.
נביחה יכולה להתפרש כהמון דברים אחרים. בדידות,שעמום,רעב, צורך לעשות צרכים וכו'.
אתם צריכים לפענח למה זה קורה ולעודד נביחות רק כשצריך כמו להזהיר על סכנה או ליידע אותכם שהוא נמצא בסכנה.
חשוב- השתדלו לא לתת תשומת לב לכלבכם כל פעם שהוא נובח (אם לטוב ולרע), אתם פשוט תלמדו אותו שפעם הבאה שירצה תשומת לב הוא פשוט ינבח.

טעות נפוצה #3 :
המחשבה כי הכלב שלך רשע ואגרסיבי בגלל שהוא נושך.
בסדר, לחלק מהכלבים יש את בעית האגרסיה אך רוב הגורים נשיכות הוא עניין של משחק בלבד. הם עושים זאת לעיתים כדי לקבל תשומת לב תוך כדי משחק.
לא משנה מהי הסיבה שהכלב שלכם נושך, אתם צריכים להסביר לו שזה לא בסדר. אם אתם לא מצליחים לעשות זאת בעת אילופו הכלב שלכם יכול לגדול ולחשוב שכל פעם שהם ירצו משהו הם פשוט ינשכו אפילו שהם לא מתכוונים להזיק והבעיה תהפוך לבעיה הרבה יותר גדולה ביניכם.

לקוח שלי אמר לי השבוע כי הכלב שלו מאולף לעשות את צרכיו על נייר עיתון בחדר המטבח.
לצערי ללמד כלב לעשות את צרכיו על עיתון בתוך הבית מנוגד ולא תורם לאילוף הכלב לעשות את צרכיו מחוץ לבית. הסיבה היא כי התרגול מלמד את הכלב שזה בסדר לעשות את צרכיו בתוך הבית אפילו אם זה על נייר עיתון.

טעות נפוצה #4 -
"הכלב שלי אוכל את הקקי שלו, אני חושב שאני אביא אותו לאימוץ בגלל שהוא משוגע בראש"

לבעיה הזאת יש שם-  Coprophagia (כאשר חיה אוכלת את הצואה שלו או של חיה אחרת).
בעיה זאת נורמלית בקרב הגורים, זאת יכולה להיות תוצאה של רבייה שגויה (מחוץ לשליטתך), הכלבים אף עושים זאת כאשר הם חשים כי משהו בדיאטה שלהם לא מאוזן ומשלימים זאת על ידי אכילת צואה.
כאשר אתם לוקחים את הגור שלכם הביתה בפעם הראשונה המצב יכול להיות מלחיץ מכל הדברים שאתם צריכים לעשות, אך קחו נשימה עמוקה והתכוננו להגעה של הכלב כמו כל דבר אחר חדש המגיע אליכם.
התייעצו עם מאלף כלבים מקצועי ומוסמך כי לא כל דבר הנוגע לחינוך הכלב הוא מובן מאליו ולא כדאי ואף לא רצוי לעשות טעויות בהתחלה אשר יובילו לבעיות קשות יותר בהמשך הדרך.
בנוסף - תדירות היא מילת המפתח, אל תתייאשו אם המצב דורש מסירות ומוטיבציה רבה לפני שהכלב שלכם הופך למלאך ממושמע.הכלב שלכם ילמד מאילוף רצוף ותדיר הכולל תוכנית אילוף המתאימה לו.

לטיפים נוספים עבור אילוף כלבים, עבור לאתר שלנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה