יום רביעי, 24 ביולי 2013

האם מי המלח בים בטוחים עבור הכלב שלך?

אחד הדברים המהנים ביותר בקיץ חם הוא מזג אויר מושלם על חוף הים. אך לפני שאתם אורזים את תיק הים, בדקו כי אתם מוכנים לדאוג לכלב שלכם המשתעשע בתוך הים.
בעוד שחוף הים יכול להיות המקום המושלם עבורך ועבור הכלב שלך, בו הוא יכול להתרוצץ, לשחק וליצור חברויות עם כלבים אחרים, חשוב לזכור כי כל פעילות פיזית גורמת לאיבוד נוזלים בגוף. מאחר וכל גירוי בחוף הים יגרום לכלב להיות צמא יותר, הוא ככל הנראה יצטרך מים בעת פעילותו. אם לא תספקו לכלב מספיק מים רעננים וטריים לשתיה, הוא ימצא את מפלטו על ידי שתיית מי המלח מן הים, רצוי למנוע זאת מאחר ושתיית מי מלח מסוכנת עבורו כגון שהיא מסוכנת עבור בני אדם וכי המצב יכול להוביל להתייבשות, הקאות ושלשולים. 

תופעות הלוואי של שתיית מי מלח
1.             שתיית מי מלח היא לא בטוחה מאחר והיא עלולה לגרום לשלשולים אשר יגרמו להתייבשות גוף הכלב והחמרת מצבו.
2.             הכלב שלך אף עלול להקיא אם ישתה את מי הים מהר מדי אשר יוביל להתייבשות יותר חמורה.
3.             בנוסף לכך, אפילו אם הכלב שלך איננו שותה את מי הים, הוא עלול לבלוע חלק מהים בעת משחק ושחיה.
4.             ברגע שהוא בולע חול יחד עם מי הים, השלכות אלו גם יגרמו להחמרה בכך שזה עלול לפגוע במעי הכלב.
5.             קיים חשש כי הכלב אף עלול לבלוע בטעות בקטריה, אצות או כל חומר מסוכן אחר על החוף אשר יגרום לו לחלות מאוחר יותר.
כיצד למנוע מהכלב לשתות את מי הים
הדרך הטובה ביותר למנוע מהכלב שלכם לשתות את המים מן הים היא לספק לו כמות גדולה של מים נקיים וטריים במשך שהותכם בחוץ. המצב האידיאלי הוא להביא קערת מים אשר יכולה להתמלאות באופן חופשי עם מים נקיים. הקערה צריכה להיות קערה אשר מוכרת עבור הכלב כדי שהוא יידע היכן למצוא את מקור מי השתייה שלו. אם לא ניתן להשתמש בקערה, קחו עימכם בקבוק מים והשפריצו מים לתוך פה הכלב כמה שיותר.
מכיוון שהתעמלות מופרזת בדרך כלל גורמת לייבוש, חשוב ביותר שתאפשרו לכלב שלכם זמני מנוחה והפסקות כאשר אתם על החוף. מאוד מומלץ לקחת את הכלב לאזור מוצל ולהציע לו מים לשתיה לפחות כל 20 דקות או באופן יותר תדיר אם הוא פעיל במיוחד.
השורה התחתונה היא שחוף הים הוא אזור משעשע עבור הכלבים- אך מי המלח אשר בים יכולים להוות בעיה חמורה. רק וודאו שאתם מספקים לכלב החמוד שלכם מים נקיים ושמרו על קשר עין עימו בכדי למנוע ממנו ללגום ממי הים.
עכשיו שאתם יודעים כיצד לנהוג, צאו ותיהנו !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה