יום חמישי, 25 ביולי 2013

דאגו לכלבים בעלי פרצוף קצר בחום הקיץ

מזג האוויר הקיצי מביא איתו אתגרים עבור בעלי הכלבים אשר להם ראשי גולגולת קצרים כגון בולדוג, בוקסר, שיא -צו ובוסטון טרייר. בגלל שצורת הגולגולת של כלבכם קצרה ואפם מעוך, הם בד"כ בעלי יכולת נמוכה לנשום את האוויר ובשל כך הם מתחממים יתר על המידה מאשר גזעים אחרים של כלבים בעלי אפים ארוכים. כתוצאה מכך, כלבים אלו עלולים להיות רגישים יותר לבעיות הקשורות לחום כגון מכת חום אשר מסכנת את חייהם. 
כללי בטיחות בקיץ 

1. מים נקיים וטריים לשתיה. תמיד דאגו שקיימים מי שתייה קרים עבור הכלב שלכם. הקפידו על נתינת שתייה גם מחוץ למתחם הבית. השאירו את קערת המים במקום מוצל כך שהמים יישארו קרירים ובטוחים מחימום יתר.
2. השאירו את כלבכם בתוך הבית. ברגע שטמפרטורות אינן בטוחות והלחות עולה, אתם תצטרכו להשאיר את הכלב בתוך הבית. הכלב בעל האף הקצר יכול להיכנע בקלות להשלכות מזג האויר החם השורר בחוץ.
3. השתמשו במשטחים קרירים, מאווררים ומיזוג אויר. קיימים היום הרבה משטחים קרירים לכלבים, או שתוכלו להכין בעצמכם משטח ע"י הקפאת מים בתוך בקבוק חם או בשקית נסגרת ופשוט עטפו אותם ע"י מגבת. הניחו את המשטח שלכם על מיטת הכלב כדי שיוכל להתקרר כאשר הוא מרגיש צורך לכך. השארת מאוורר כאשר הוא בבית או הפעלת מיזוג האוויר כאשר הוא איתכם באוטו יכולים למנוע מכת חום.
4. בריכת ילדים. הרבה מבעלי הכלבים אשר סובלים מחום מספקים בריכת ילדים עבור כלביהם בעלי האף המעוך כאשר הם שוהים מחוץ לבית. רק בידקו שהבריכה ממוקמת במקום מוצל ונסו להחליף את המים כאשר הם מתחממים.
5. שנו את שגרת האימונים של הכלב. חלק מכלבי הפרצוף הקצר נוטים להשמנת יתר ולכן ביטול האימונים/הליכות היומיות שלו מפאת החום אינו רעיון בריא במיוחד. במקום, נסו לקחת אותו לטיול כאשר השמש פחות חזקה, מוקדם בבוקר או בשעות הערב.
6. קחו הפסקה. היזהרו כאשר אתם הולכים להתאמן עם הכלב, במיוחד בשעות עומס החום והלחות. ברגע שהכלב שלכם מתחיל לנשום בכבדות או משמיע קולות בעודו משתוקק לאוויר, זהו הזמן לנוח ולהתקרר. כלבים נוטים להתחמם יתר על המידה הרבה יותר מהר מבני האדם, ולכן יכול לסבול רק כמה דקות של אימוץ פיזי לפני שהוא ייסבול מחום הקיץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה