יום שני, 15 ביולי 2013

מהו גילו האמיתי של הכלב שלך?

רובנו שמענו כי שנה אחת בחיי בני אדם שווה לשבע שנות חיי כלב. האם זוהי עובדה או שמועה?
במאמר זה אנחנו נבדוק את גיל
הכלב שלך וכיצד תוכל לחשב ולפענח מידע זה. רוב הוטרינרים יתבוננו בשיני הכלב והעיניים שלו כדרך להעריך את גילו האמיתי, אך האם קיימים שיטות אחרות לבדיקה זאת?
דבר מעניין מאוד הוא שאם נספור לפי המסורת של יחס  1:7(שנה אחת שווה שבע שנים), מדוע כלב בן שנה אנושית אחת הוא בעצם בעינינו בן 7 שנות כלב, ומדוע הוא מסוגל להביא צאצאים בריאים ושלמים? ובאותו קנה חשיבה, מדוע כלב בן 10 שנים אנושיות הוא בעצם בשבילנו בן 70 שנה וגם הוא יכול להתרבות ולתת צאצאים בריאים ושלמים?
כמה בני אדם בני 7 או 70 יכולים להצהיר על יכולת פיזית זאת? לא קיימים כאלו, לכן זה דוחה את הטענה כי שנה אחת אנושית שווה לשבע שנות כלב. זוהי לא דרך מדויקת בכדי להעריך את גיל הכלב שלכם. אך האם קיימת דרך טובה יותר? כן, אכן קיימת דרך שונה לקביעה זו.
וטרינר צרפתי החל לחקור את התאוריה של השוואה זאת בשנות ה 50. הוא מצא פורמולה מדויקת לגיל המדויק של הכלב. הוא דבק בגישה חדשה אשר לוקחת בחשבון כאשר הכלב מגיע לבגרות מינית וכאשר הוא מגיע לגיל בוגר.
 על ידי השוואת נתונים אלו עם בני האדם הוא מצא כי הכלב בשנותיו הראשונות הינו בן 15, ואילו בסוף שנתו השנייה הוא בעצם בן 24. בסוף השנה שלישית שלו הוא בן 28 ובסוף שנה רביעית שלו הוא בן 32 (לפי גיל בני אדם). אך כעת, לאחר שהכלב סיים את שנתו הרביעית, הספירה משתנה. כאמור בשנתו הרביעית הוא בן 32 ומכאן כל שנה אנו נוסיף 4 שנים לגילו.
בהתבסס בפורמולה חדשה זאת לקביעת גיל הכלב, בן כמה הכלב שלך?
אם הכלב שלך בן 5, לפי התאוריה הישנה (יחס 1:7) הוא בעצם בן 35. בהשתמש בפורמולה החדשה הוא בן 36. לא הבדל גדול, נכון. אך כאשר הכלב שלך מגיע לגיל 10, לפי התאוריה הישנה הוא בן 70 ולעומת זאת לפי התאוריה החדשה הוא רק בן 56 שנה!
אני מאמין כי הווטרינר הצרפתי השתמש בשיטה מדויקת יותר לגילוי גילו של הכלב, אז בן כמה באמת הכלב שלכם?
מה אתם חושבים על מאמר זה? אנא הרגישו חופשי להגיב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה