יום שני, 15 ביולי 2013

מדוע כלבים מסמנים את הטריטוריה שלהם?



האם תהיתם מדוע הכלב שלכם אשר יודע לעשות את צרכיו מחוץ לבית ירים את רגלו בבית וישתין? רוב הסיכויים שהוא לא עושה זאת בטעות אלא מסמן את הטריטוריה שלו.


מדוע כלבים מסמנים את הטריטוריה שלהם? קיימים כמה סיבות להתנהגות טבעית זאת. מאמר זה הנכתב ע"י Human Society of the United States מסביר זאת.

כלבים הם חיות טריטוריות, הם מביעים עמדה למקום מסוים, אזור או אובייקט ע"י סימונם ברמות עוצמה שונות. לדוגמא, כלב עלול לנבוח כדי להרחיק את מה שנדמה לו כפולש לטריטוריה שלו. ואילו חלק מהכלבים ילכו לקיצוניות וישתינו או יעשו את צרכיהם באזור או על אובייקט מסוים כדי להוכיח "שלי".

חיות הם לא בני אדם


כלבים לא משתינים או עושים את צרכיהם מתוך קנאה. אם הכלב שלכם משתין על תיק החיתולים של התינוק שלכם, זה לא בגלל שהוא מקנא או לא אוהב את התינוק. הריחות והרעשים החדשים בסביבת הבית מלחיצים אותו טיפה והוא חש כי הוא צריך לאשר ולתבוע מחדש את הטריטוריה שלו.


כמו כן, אם הכלב שלכם משתין על התיק של החבר החדש שלכם, זה לא משקף את דעתו וטעמו בגברים. במקום זאת, הוא אבחן את הנוכח כ"פולשן" ומודיע לו כי הטריטוריה שייכת לו.


 


סימון ע"י עשיית צרכים לא תמיד מרמז על כלב לא מחונך


ישנם כמה סיבות מדוע הכלב שלכם מרוקן את השלפוחית שלו בתוך הבית:


§         לא לימדו אותו לעשות את צרכיו מחוץ לבית.


§         יש לו בעיה רפואית


§         הוא מפוחד ואיבד שליטה על השלפוחית והמעי שלו.


לעומת זאת, סימון ע"י השתנה או כל דבר אחר הינו התנהגות טריטוריאלית. הכלב שלכם מרגיש את הצורך להכריז על הדומיננטיות שלו או להקל על החרדה. הוא עושה זאת ע"י הוצאת כמויות קטנות של שתן על כל דבר אשר הוא מרגיש שייך לו, רהיטים, קירות, גרביים וכו'.

סימון ע"י השתנה נפוץ בעיקר בקרב כלבים זכרים. אך אפילו נקבות עלולות לעשות זאת. הרמת הרגל היא הדרך הראשונית והבסיסית ביותר לסימון, אך אפילו אם הכלב לא מרים את רגלו הוא עדיין יכול לסמן את השטח שלו.כמות השתן היא קטנה ותימצא בעיקר על משטחים אנכיים. אך כלבים עלולים להשתין גם על משטחים אופקיים.

סיבות לסימון השתנה

§         הכלב שלכם לא מסורס או מעוקר. כלבים אלה הרבה יותר תקיפים ונוטים יותר לסימון טריטוריה מאשר כלבים מעוקרים.

§         קיימת חיה חדשה בבית.

§         חיה אחרת בבית אינה מעוקרת או מסורס. אפילו כלבים מסורסים יכולים להגיב לחיות אשר אינן.

§         קיים קונפליקט אצל הכלב שלך עם חיות אחרות בבית. כאשר קיים אי איזון בדינמיקה של הלהקה, הכלב עלול לחוש את הצורך לבסס את עמדתו ע"י סימון הטריטוריה.

§         קיים מישהו חדש בבית (חבר, תינוק, שותף); הכלב יסמן את ריחו על חפציו של האיש החדש בבית כדרך להכריז שהבית שלו.

§         קיימים חפצים חדשים בסביבה (שקית קניות, תיק של אורח) אשר בעל ריחות חדשים עבור הכלב או אפילו ריחות של חיות אחרות.

§         הכלב פוגש חיות רבות מחוץ למתחם הבית שלו והוא לעיתים יראה חיות אלה או אחרות מבעד לחלון הבית  וירגיש את הצורך לסמן את שטחו.

כעת אתם מודעים לסיבות לכך שהכלב מסמן את הטריטוריה שלו.

וודאי תשמחו לדעת שתוכלו לאלף אותו לא לעשות זאת. צרו קשר עם המאלף שלכם.

לטיפים נוספים עבור אילוף כלבים, עבור לאתר שלנו




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה